Herhaalrecepten
Er zijn meerdere mogelijkheden om herhaalrecepten aan te vragen.
Via de herhaalservice van uw apotheek (Boxmeer, Rochus, Sint Anthonis)
De herhaalservice is een eenvoudige oplossing als u voor langere tijd dezelfde medicijnen gebruikt. In overleg met de huisarts zorgt de apotheek ervoor dat uw medicijnen op tijd klaarstaan. U hoeft dan geen herhaalrecepten meer aan te vragen bij de huisarts. U ontvangt een bericht van de apotheek wanneer u uw medicijnen kunt ophalen of deze bij u bezorgd worden. U kunt de herhaalservice aanvragen bij uw apotheek.
Via het Patiëntenportaal van deze site.
Hiervoor moet u een account aanmaken. Het voordeel hiervan is dat uw chronische medicatie al is ingevuld en dat u deze alleen maar hoeft aan te klikken. Daarnaast kunt u met dit account via de website afspraken maken voor het spreekuur. U kunt alleen een account aanmaken wanneer u al patiënt bent bij de praktijk.
Staat uw medicatie er niet bij? Neemt u dan contact op met de praktijk of spreek de receptenlijn in.
Telefonisch via de receptenlijn
Via de praktijklijn kunt u kiezen voor de receptenlijn (optie 3). Daar kan u herhaalrecepten inspreken. U wordt gevraagd het volgende in te spreken: geboortedatum, uw apotheek, bezorgen ja/nee, het medicijn, hoeveelheid en dosering.
Op de praktijk
U kunt u uw lege medicijndoosjes in de brievenbus van de praktijk doen. Controleer vooraf of de naam van het medicijn, de naam van degene waarvoor het bestemd is en de naam van de apotheek erop staan.
Wacht niet tot de allerlaatste dag om uw medicijnen te verlengen!
Een herhaalrecept is in bijna alle gevallen na twee werkdagen na 11:00 uur bij uw apotheek uur op te halen. Het kan bij uitzondering voorkomen dat een medicijn besteld moet worden.